איך לאלף את הכלב לשבת?

תוכן עניינים

איזה כיף זה כאשר אנחנו יכולים בכל רגע נתון ובכל מקום לומר את הפקודה "שב" ולהיות רגועים שהכלב שלנו מציית לנו. בין אם מדובר בטיול בפארק או כאשר אנו נכנסים לקנות משהו במכולת עם החבר הפרוותי שלנו, הפקודה "שב" תמיד תציל אותנו ותמנע מצבים לא נעימים. במדריך זה אראה לכם צעד אחר צעד כיצד ללמד את הכלב שלכם את הפקודה שב בקלי קלות. 

למה בכלל חשוב ללמד את הכלב לשבת?

הפקודה "שב" חיונית מאוד כחלק מהאילוף הבסיסי של הכלב. היא הבסיס להרבה פקודות אחרות. פקודה זו היא אחת הפקודות הראשונות שכל כלב צריך ללמוד. זוהי פקודה קלה ללימוד וניתן להשתמש בה במצבים רבים, כמו בזמן טיול, בבית וחיי היומיום. כשמלמדים את הכלב שלכם לשבת, אתם מספקים לו כלי חשוב שיעזור לו להצליח במצבים שונים.

הפקודה לשבת היא גם דרך מצוינת ליצור מערכת יחסים חיובית בינכם לבין הכלב שלכם. זוהי דרך פשוטה לתקשר עם הכלב ולהציב לו גבולות. למעשה כאשר אנו מלמדים פ'קודה זו אנו בעצם מראים לו שנחנו בשליטה עליו ושהוא צריך להקשיב לנו. זה חשוב לבטיחות הכלב ולבטיחותם של הסובבים אתכם.

יתרון נוסף הוא שכאשר הכלב שלכם מתנהג היטב ומקשיב לפקודות שלכם, סביר יותר שהוא יתקבל בברכה במרחבים ציבוריים וסביב אנשים וכלבים אחרים. 

מהם השלבים הנכונים ללימוד הפקודה "שב"?

כפי שנאמר קודם, ללמד את הכלב שלכם לשבת היא פקודה די קלה לאילוף, וניתן לבצע אותה בכמה שלבים פשוטים. להלן השלבים לאילוף הכלב שלך לשבת:

1. משכו את תשומת הלב של הכלב שלכם:
בכדי שתוכלו להתחיל ללמד את הכלב שלכם לשבת, עליכם למשוך את תשומת ליבו. קרא בשמו של הכלב או הראו לו חטיף שאותו תתנו לו כגמול כאשר יציית לפקודה שלכם. 

  • 2. התחילו עם החטיף:
    החזיקו את הפינוק ביד והחזיקו אותו מול האף של הכלב. העבירו באיטיות את הפינוק מעל ראשם, וגרמו לאף שלהם לעקוב. כשהאף שלהם עולה למעלה, הקצה האחורי שלהם יירד באופן טבעי.
  • 3. השתמשו בפקודה:
    ברגע שהחלק האחורי של הכלב פוגע בקרקע(כאשר הכלב מתיישב), אמור "שב" ותן לו את הפינוק. חשוב להשתמש בפקודה ברגע שהם משלימים את הפעולה כדי שישייכו את המילה "שב" לפעולת הישיבה.
  • א. תרגלו באופן קבוע:
    כמו כל פקודה אחרת, עקביות היא המפתח בעת אימון הכלב שלך לשבת. תרגלו את הפקודה עם הכלב מספר פעמים ביום, והקפידו להשתמש בחטיף ולשבח את הכלב שלכם בהתלהבות כאשר הוא עושה זאת נכון.
  • ב. החליפו את החטיף בצעצוע שהכלב אוהב ובשבחים
    לאחר שהכלב שלכם למד את הפקודה "שב" עם חטיף, הגיע הזמן להוריד את החטיף מהמשוואה. אפשר להתחיל בהחזקת כף היד הריקה באותה תנוחה כפי שהייתם עושים עם הצ'ופר. הכלב שלכם עדיין צריך לעקוב אחרי היד עם האף ולשבת. תגמלו אותם בשבחים או או שחקו איתו בצעצוע.
  • ג. חשיפה נכונה:
    לאחר שהכלב שלך שולט בפקודה לשבת בסביבה שקטה, הגיע הזמן להוסיף הסחות דעת. תרגל את הפקודה במקומות שונים, כגון בחוץ או בפארק, שבהם יש יותר הסחות דעת. זה יעזור לכלב שלך להבין שהפקודה חלה בכל מצב, ללא קשר לסביבה.

באיזו תדירות כדאי לתרגל את הפקודה?

כמו בכל אימון, עקביות היא המפתח. זה לא מספיק לאלף את הכלב שלנו לשבת רק פעם אחת ולהניח שהוא יזכור את הפקודה לנצח. כדי שהכלב יזכור את הפקודה לאורך זמן, כדאי לתרגל את הפקודה באופן קבוע.

מומלץ לתרגל את הפקודה "שב" עם הכלב לפחות פעמיים ביום למשך מספר דקות בכל פעם. זה יעזור לחזק את הקשב שלו ולהבטיח שהכלב לא ישכח את הפקודה.

חשוב לשמור על אימונים קצרים וממוקדים, שכן לכלבים יש טווח קשב קצר. אימון של חמש דקות יעיל יותר ממפגש של 30 דקות שבו הכלב משתעמם ודעתו מוסחת.

בנוסף לתרגול בבית, חשוב לתרגל את הפקודה בסביבה שונה בכל פעם. זה יעזור לכלב שלכם להבין שהפקודה חלה בכל מצב, ללא קשר לסביבה. אפשר לתרגל את הפקודה תוך כדי הליכה, בפארק, או אפילו אצל הווטרינר.

חשוב גם להעלות בהדרגה את רמת הקושי ככל שהכלב שלכם הופך להיות בקיא יותר בפקודה לשבת. ניתן להתחיל עם הסחות דעת פשוטות, כגון צעצוע או אדם שעובר ליד, ולהגביר בהדרגה את רמת הקושי והגירוי (הסחת הדעת) ככל שהכלב שלנו מבצע בצורה טובה יותר את הפקודה.

בעיות נפוצות וכיצד להתגבר עליהם?

אילוף כלב לשבת אולי נראה פשוט, אבל זה לא תמיד כך. יכולים להיות כמה אתגרים בדרך. בעיה נפוצה אחת היא כאשר נראה שכלב לא מבין מה רוצים ממנו ומה הוא אמור לעשות. 

פתרון אחד הוא לחלק את הפקודה לשלבים קטנים יותר. התחילו בפיתוי הצ'ופר כדי לחזק את ההתנהגות. הפחיתו בהדרגה את השימוש בבחטיף או בצעצוע ובמגביל התחילו להשתמש בפקודה המילולית.

אתגר נוסף הוא כאשר כלב לא רוצה לשבת במצבים מסוימים, למשל כאשר הוא מתרגש או מוסח. במקרים אלה, חשוב להיות סבלני ועקבי עם הכלב שלכם. המשיכו לתרגל את פקודת הישיבה בסביבות שונות והעלו בהדרגה את רמת הגירוי.

אם הכלב עדיין נאבק בפקודות שאתם נותנים לו, ייתכן שיש לו בעיה כלשהי כמו כאב או אי נוחות מסיבה כלשהי. חשוב לשלול כל בעיה רפואית על ידי ביקור אצל הוטרינר.

אתגר נפוץ נוסף הוא כאשר כלב יושב, אך אינו מחזיק בתנוחה לאורך זמן. כדי להתגבר על זה, הגדילו בהדרגה את משך פקודת הישיבה. התחילו בתגמול על ישיבה של מספר שניות בלבד, ולאחר מכן הגדילו בהדרגה את הזמן.

לסיכום, מדובר במיומנות חיונית שיכולה לחזק את הקשר שלכם ולשפר את ההתנהגות הכללית של הכלב . עם סבלנות, עקביות וחיזוק חיובי, הכלב שלכם ישלוט היטב בפקודה זו, ויהפוך את חייכם לקלים ומהנים יותר.

אוראל לוינשטיין כאובייקט לכלב תקיפה

קצת עליי

היי, אני אוראל לוינשטיין, מאלף כלבים עם וותק של 13 שנה באילוף כלבים כולל כלבי עבודה.

ייעוץ עם מאלף כלבים מקצועי
מאמרים אחרונים מהבלוג
כללי
alexander
איך לאלף כלב לא לנשוך?

מאמר זה מספק מדריך מקיף לאילוף יעיל של כלב לא לנשוך, המכסה את החשיבות של התערבות מוקדמת, הבנת הסיבות מאחורי נשיכה, והכנסת שיטות אילוף שונות

קרא עוד »
כלב מסוג בורדר קולי יושב לפי פקודה
כללי
alexander
איך לאלף כלב לא לנבוח

מכירים את זה שהכלב נובח בדיוק בזמן או המקום הלא נכון? למי זה לא קרה שהכלב פתאום פותח בצרור של נביחות באמצע הלילה כשאנחנו(וגם השכנים)

קרא עוד »
כלב מגזע לברדור בתנוחת ישיבה
כללי
alexander
איך לאלף את הכלב לשבת?

איזה כיף זה כאשר אנחנו יכולים בכל רגע נתון ובכל מקום לומר את הפקודה "שב" ולהיות רגועים שהכלב שלנו מציית לנו. בין אם מדובר בטיול

קרא עוד »